شبگرد

شبگرد

Nothing Else Matters
شبگرد

شبگرد

Nothing Else Matters

Baby Blue

 Badfinger - Baby Blue  

یکی از گروه‌های کلاسیک راک که آهنگای قشنگی داشتن و در طول مدت کوتاه فعالیتشون آثار ماندگاری بجا گذاشتن. فعالیتشون در سال‌های مختلف چندین بار قطع شد و دوباره شکل می‌گرفته. این گروه بریتانیایی اولین بار در سال 1961 و با نام د ایویز شکل گرفت و تا 1969 با همین اسم فعالیت داشتن. تو همین موقع گروه میخواد دور تازه ای از هنرشونو ب نمایش بذارن و با پیشنهاد جان لنون عضو گروه بیتلز ک همکاری و دوستی تنگاتنگی با هم داشتن با اسم Badfinger بدفینگر(انگشتِ بد) ادامه حیات میدن. علت این نامگذاری این بوده ک انگشت جان لنون وقتی داشته پیانو میزده آسیب دیده و این اسم رو با همکاری یکی از کارمندای شرکت اپل ک ناشر آلبوماشونم بوده بهشون پیشنهاد داده :دی

 ب جز اینکه آهنگای دلنشین، ساده و با ریتم ملایم و بخصوصی داشتن کلا گروه دوست داشتنی و ساده ای بودن و یه جورایی بخاطر سرگذشت غم انگیزی که بر سر دونفر از اعضای اصلی گروه میاد و در فاصله کمتر از هشت سال خودکشی می‌کنن واسم افسانه‌ای و پر رمز و راز شدن... در 1984 بخاطر خودکشی عضو دوم گروه برای همیشه منحل میشه.

اعضا: پت هَم ، تام اوانس ، جو مولند ، مایک گیبینس.

 اولین آهنگی ک از بدفینگر تو وبلاگ میذارم چیزی نیست جز آهنگ نام آشنای Baby Blue ، همونی ک تو صحنه پایانیِ سریال بریکینگ بد پخش شد... ترانه و ماجرای این آهنگ درباره قرار ملاقاتی هست ک پت هَم با دختری ب اسم Dixie Armstrong در سال 1972 و در آمریکا داشته... این آهنگ بعد از پخش تو سریال بریکینگ بد آمار فروش فوق العاده بیشتری نسبت ب هر زمان دیگه‌ای رو ثبت کرد. لیریک زیبای این ترانه تو ادامه مطلب ببینید... ترجمه از خودم نیست...

♫ Badfinger - Baby Blue

 

Guess I got what I deserved 
Kept you waiting there too long, my love 
All that time without a word 
Didn`t know you`d think that I`d forget or I`d regret 
The special love I had for you, my baby blue

All the days became so long 
Did you really think, I`d do you wrong? 
Dixie, when I let you go 
Thought you`d realize that I would know 
I would show the special love I have for you, my baby blue

What can I do, what can I say 
Except I want you by my side 
How can I show you, show me the way 
Don`t you know the times I`ve tried?

Guess that`s all I have to say 
Except the feeling just grows stronger every day 
Just one thing before I go 
Take good care, baby, let me know, let it grow 
The special love you have for me, my Dixie, dear.

 

فکر کنم به چیزی که لایقش بودم رسیدم

عزیزم خیلی تو رو اونجا معطل کردم

توی اون مدت یه کلمه هم حرف نزدم (خبر ندادم)

نمیدونستم که شاید فکر کنی که من فراموشت کردم یا پشیمون شدم

عشق خاصی رو که به تو دارم

آبی عزیزم

 

روزا خیلی طولانی شدن

واقعا فکر کردی که من بهت نارو میزنم؟

دیکسی وقتی ازت جدا شدم

فکر کردم که متوجه میشی که شاید من بدونم و شاید نشون بدم...

عشق خاصی رو که به تو دارم

آبی عزیزم

 

چیکار میتونم بکنم؟ چی میتونم بگم؟

جز اینکه تو رو کنارم بخوام

چطور میتونم بهت ثابت کنم؟ یه راهی جلو پام بذار

نمیدونی چقدر سعی کردم

 

فکر کنم همه حرفامو زدم

بجز احساسی که هر روز قویتر میشه

فقط یه چیز قبل اینکه برم

مواظب خودت باش، عزیزم بهم خبر بده، بذار قویتر بشه

اون عشق خاصی که به من داری

دیکسی عزیزم  

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 ساعت 13:55

چقدر نوستالژیه پسر، یاد اون سکانس اخر مستر وایت بخیر

Ali چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت 23:06 http://www.instagram.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد