شبگرد

شبگرد

Nothing Else Matters
شبگرد

شبگرد

Nothing Else Matters

آوای وحش

جک لندن

ترجمه پرویز داریوش

باک سگ خوش هیکل زیبا و مورد علاقه خانواده قاضی میلر هس. کاری بجز خوابیدن و گردش با اعضای خونواده میلر نداره و به نوعی پادشاهی میکنه. باغبان منزل قاضی میلر در ازای مبلغی ناچیز باک رو مخفیانه میفروشه. روزهای سخت و جانکاه باک شروع میشه و اجبارا با اربابان بی رحم به سفری برای جستجوی طلا در منطقه کلوندایک راهی میشه...

لندن در این بهترین اثرش تصویری از داستان سگی مجسم میکنه که حقیقتا و درواقع جنبه های مختلف زندگی انسان‌ها در مواجهه با تلخی ها آشفتگی‌ها و ناملایمات دنیوی هس. داستان در هفت فصل نوشته شده که در اون رفته رفته باک به خودشناسی و نفس اصیل از اجدادش میرسه. فصل آخر کتاب و ماجرای پرکشش و جذابِ درگیری باک با قبیله یی‌هت از بهترین های کتاب بود و از پرلذت ترین لحظات کتاب خوانی برای من.

این کتاب همراه با داستان پرشور سپیددندان به رمان‌های سگی لندن معروفن. سپید دندان داستان سگ-گرگی رو حکایت می‌کنه که از میان گرگان به جهان انسان‌ها وارد میشه. داستان هایی که از کودکی با ما بودن و همچنین در همه زمان‌ها و سنین مختلف اثربخشی خودشون رو دارن که از ویژگی‌های ممتاز و ستودنی جک لندن در خلق این دو اثر جاودانه‌اش به حساب میاد.

+

مردم قبیله یی‌هت داشتند بر ویرانه کلبه چوبی می‌رقصیدند که غرش وحشتناکی شنیدند و حیوانی که مانندش را ندیده بودند بر سرشان تاخت. این باک بود، گردباد زنده خشم بود که با جنون تخریب بر سر ایشان هجوم آورده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد